• Strona główna
  • Kanał na YouTube
  • Do pobrania
  • Artykuły
    • Alkohole – kwasowość
    • Określanie typu hybrydyzacji
    • Hybrydyzacja – określanie kształtu
    • Kiedy zachodzi reakcja: kwas-sól, wodorotlenek-sól, sól-sól
    • Moc kwasów organicznych
    • pH wodorosoli
    • Próba jodoformowa
    • Próba Trommera – prawdziwe oblicze
    • Przewodnictwo elektryczne – miareczkowanie
    • Stopnie utlenienia w związkach organicznych
    • Teoria kwasów i zasad Lewisa
    • Tlen – złudne źródło życia
    • Wiązanie wodorowe
  • Notki
    • Przemiany Promieniotwórcze
    • Reguła Markownikowa
    • Synteza Wurtza
  • Oferta
  • Kontakt/O mnie
  • Inne
    • Kurs Maturalny z Chemii – już od września
    • Matura 2019 (nowa podstawa) – analiza i rozwiązanie
    • Piszcie odwołania
  • KUP KURS/PLANSZE
  • WYKUPIONE KURSY
  • Zaloguj się
  • Koszyk
  • Zadania z Instagrama

Masz pytanie? Napisz

akademiachemiikurs@gmail.com
Akademia Chemii - Inna filozofia nauczania
  • Strona główna
  • Kanał na YouTube
  • Do pobrania
  • Artykuły
    • Alkohole – kwasowość
    • Określanie typu hybrydyzacji
    • Hybrydyzacja – określanie kształtu
    • Kiedy zachodzi reakcja: kwas-sól, wodorotlenek-sól, sól-sól
    • Moc kwasów organicznych
    • pH wodorosoli
    • Próba jodoformowa
    • Próba Trommera – prawdziwe oblicze
    • Przewodnictwo elektryczne – miareczkowanie
    • Stopnie utlenienia w związkach organicznych
    • Teoria kwasów i zasad Lewisa
    • Tlen – złudne źródło życia
    • Wiązanie wodorowe
  • Notki
    • Przemiany Promieniotwórcze
    • Reguła Markownikowa
    • Synteza Wurtza
  • Oferta
  • Kontakt/O mnie
  • Inne
    • Kurs Maturalny z Chemii – już od września
    • Matura 2019 (nowa podstawa) – analiza i rozwiązanie
    • Piszcie odwołania
  • KUP KURS/PLANSZE
  • WYKUPIONE KURSY
  • Zaloguj się
  • Koszyk
  • Zadania z Instagrama
  • Strona główna
  • Wszystkie kursy
  • chemia nieorganiczna
  • Reakcje red-ox; Mangan i Chrom
Kursy/Planszechemia nieorganicznaReakcje red-ox; Mangan i Chrom
  • CZĘŚĆ TEORETYCZNO-PRAKTYCZNA
    12
    • Wykład1.1
      Jak korzystać z kursu – UWAGI PO ZAKUPIE KURSU !!!! 18 min
    • Wykład1.2
      Uwagi dotyczące kursu
    • Wykład1.3
      Zadania do tematu w formie PDF
    • Wykład1.4
      1. Utlenienie i redukcja – omówienie; Stopień utlenienia 17 min
    • Wykład1.5
      2. Utleniacze i reduktory – przykłady 20 min
    • Wykład1.6
      3. Porównanie aktywności fluorowców, bilans metodą elektronową 22 min
    • Wykład1.7
      4. Bilans elektronowy i jonowo-elektronowy 27 min
    • Wykład1.8
      5. Bilans jonowo-elektronowy; Mangan – omówienie 27 min
    • Wykład1.9
      6. Uniwersalny sposób określania stopnia utlenienia 25 min
    • Wykład1.10
      7. Bilans pamięcio-elektronowy; Chrom – omówienie 26 min
    • Wykład1.11
      8. Przykładowe zadania do tematu 27 min
    • Wykład1.12
      9. Przykładowe zadania do tematu 13 min
  • CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
    3
    • Wykład2.1
      Sprawdzian – zadania do ściągnięcia w formie PDF
    • Wykład2.2
      Sprawdzian – omówienie zadań 1-4 24 min
    • Wykład2.3
      Sprawdzian – omówienie zadań 5-11 22 min
    This content is protected, please login and enroll course to view this content!
    Poprzedni 1. Utlenienie i redukcja – omówienie; Stopień utlenienia
    Kolejny 3. Porównanie aktywności fluorowców, bilans metodą elektronową

    Average Rating

    5 Star
    0%
    4 Star
    0%
    3 Star
    0%
    2 Star
    0%
    1 Star
    0%
    (Add your review)

    3 thoughts on “2. Utleniacze i reduktory – przykłady”

    1. Miłosz Cygański says:
      24 listopada, 2020 o 1:36 pm

      Witam. Mam pytanie odnośnie końcowej części filmiku. Jak wytłumaczyć fakt, że w szeregu elektrochemicznym – im bardziej ujemny potencjał ma metal, tym jest mocniejszym/ lepszym reduktorem, a z kolei im bardziej dodatni potencjał, tym mocniejszym/ lepszym utleniaczem ?
      Czy po prostu nie zaprzątać sobie tym głowy i zapamiętać regułę, którą podałem powyżej?
      Dziękuję z góry za odpowiedź.

      Odpowiedz
      1. Łukasz Lijewski says:
        24 listopada, 2020 o 1:46 pm

        W przypadku metali o bardzo niskim potencjale, mamy do czynienia z metalami aktywnymi, które mają niskie elektroujemności i które podążają do oktetu w lewą stronę, a że brakuje im 1 elektron lub 2, to bardzo łatwo je oddawają w reakcjach redox ulegając utlenieniu (pełniąc funkcję reduktora). Z kolei metale o wysokim potencjale (metale szlachetne i półszlachetne) lubią się redukować, a nie lubią się utleniać. Tutaj trudno doszukać się powiązania ze stanem elektronów walencyjnych. Można jednak sobie pamiętać, że metale szlachetne są drogie, bo jest ich mało i są bardzo trwałe – nie ulegają utlenieniu, bo lubią się redukować.

        Odpowiedz
        1. Miłosz Cygański says:
          24 listopada, 2020 o 4:00 pm

          Dziękuję za pomoc .Teraz już wszystko jest jasne i chemicznie zrozumiałe.

          Odpowiedz

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Regulamin

    Polityka prywatności

    Education WordPress theme by ThimPress. Powered by WordPress.


    Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić najbardziej odpowiednie wrażenia dzięki zapamiętywaniu preferencji i powtarzaniu wizyt. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie.
    Ustawienia cookieAKCEPTUJĘ
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT
    Modal title

    Message modal